بسم الله الرحمن الرحیم-نیم نگاهی به مقاله خانم کارن ارمسترانگ- باعنوان-درک غلط از متافیزیک- یاغلط متافیزیکالی—سئوال- ایا ما باید به ایمان خود به یقین برسیم-؟؟ ایمان غیر عقلانی وغیر قابل فهم برا ی عامه مردم- درمسیحیت امروز بعنوان یک حقیقت تاریخی؟؟ که باعث تحریف وتغیر فکر سلیم ما از حقایق واقعی مذهب میشود- ما به مردم مذهبی معتقدین مینامیم- اگرچه انان یک سری اصول دکترینی پذیرفته اند که منشا فعالیت های اصولی انان میشود- وقبلا از انکه تعهد مذهبی پیدا کنند – که مذهب وارد زندگانی انان شود وزندگانی مذهبی داشته باشند- بسیاری افراد این احساس را دارندکه بر ای موفقیت واحساس رضایت مندی خود جبر مذهبی را درباره اداعا های متافیزیکی کلسیا را بپذیرنند که قابل اثبات عقلانی نیست- زیرا درافقی بالاتراز شناخت درک وحس مادی وتجربی است- (دقیقا کلیسا از مجموعه کتب مذهبی مانند تورات وانجیل شناخت خداوند منان وانبیا وحقایق مذهبی را بدیهی کرده است ونیازمند استدلال نیست"| لذا فقط در اثبات توحید یک کتاب بیشتر نیست- سنگ غلطان- اگر اثابت توحید شده است بیشتر توسط دانشمندن تجربی مسیحی بوده است ومقداری کم هم فیلسوفان مطالی گفته شده ست ویکنوع اشراق درمسئائ علمی رخ داده است- که بعضی انرا از جناب حق تعالی میدانند- امام راحل علیه السلام- معتقد بود که خانم پروین اعتصامی مرحله ای از عرفان را طی کرده است دلیل ایشان انچه مطرح شده است شرط داشتن عرفان اول یک دلسوزی بر ای بشریت است – ودوم ایشان درتحقیق خوداش متوجه شده است به بعضی نکات عرفانی رسیده است)جناب اقای لسلی- در گفتمان درباره خانم کارن ارمسترانگ درمقاله دین زیر سایه اسطورها- درروزنامه اطلاعات دوشنبه بیست وپنچ مرداد میفرماید- انها یعنی مسیحیون قائل به تفسیر تحت الفظی کتاب مقدس بودند- اما این تعبیر را نمیتوان به راحتی به اسلام انتقال داد- چرا که که مسیحی ها خود برا ین عقیده اند- که کتاب مقدس- به ویژه- انجیل-محصول بشر است نه یک کتاب اسمانی- بنابراین نگاهبه کتاب مقدس کمی متفاوت است با نگاه مسلمان به قران- مسلمان چاره ای ندارند جز اینکه قران را جدی بگیرند- اما در مسیحیت تفاسیر متعدد ممکن است-چرا کهاصل کتاب خود مسئله ساز است-ادامه دارد